A study on curriculums of statistics department in korea

우리나라 대학교 통계학과의 교과과정 분석

  • 이용구 (중앙대학교 정경대학 응용통계학과)
  • Published : 1989.09.01

Abstract

The survey results about curriculum of statistics department in Korea has been summarized. Because of the scientific speciality, curriculums of statistics have different forms depending on universities. So summarization of curriculums will be helpfull for the case of renewal of the curriculum or organizing the curriculum in the new statistics department.

우리나라 대학교 통계학과의 교과과정에 대한 설문조사 결과를 요약 정리하였다. 통계학의 학문적 특수성에 의하여 통계학과의 교과과정은 학교에 따라서 다양한 형태를 갖고 있다. 이렇게 다양한 교과과정을 정리하는 것은 교과정의 개편을 하고자 하는 경우나 새로 신설된 통계학과의 교과과정을 만드는 경우에 참고가 될 것으로 판단된다.

Keywords