Identification of Transfer Characteristics of Engine Noise by Multi-Dimensional Spectral Analysis

다차원 스펙트럼 해석법을 이용한 엔진소음의 전달특성 규명에 관한 연구

  • 김동규 (조선대학교 우주항공공학과) ;
  • 송재은 (한양대학교 대학원 정밀기계공학과) ;
  • 백문열 (한양대학교 대학원 정밀기계공학과) ;
  • 오재응 (한양대학교 자동차공학과)
  • Published : 1996.05.01

Abstract

With the advance of the standard of living, the demand on automobile goes beyond the simple transportion equipment, therefore the interior noise reduction has been the important factor for improvement of the ride quality. Idling noise is a major vehicle characteristic determining occupant comfort. In the present research two approaches for noise source identification based on theory for multi-input system have been investigated. The concept of the frequency response function and the multi-dimensional spectral analysis were used to estimated the spectra of the noise source.

Keywords

References

  1. 대한기계학회논문집 v.9 no.6 다차원 스펙트럼 해석에 의한 가솔린 엔진의 진동원 검출에 관한 연구 강명순;오재응;서상현
  2. 대한기계논문집 v.10 no.4 가솔린 엔진의 소음원 검출에 대한 다차원스펙트럼 해석의 응용 오재응;서상현;강명순
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  4. 한양대학교 대학원 석사학위논문 다차원 해석법을 이용한 자동차 현가장치의 진동 파워 기여평가에 관한 연구 송척기
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  7. 한양대학교 대학원 석사학위논문 다차원스펙트럼 해석법의 성능평가에 관한 연구 김동현