References
- 공장환 (1995). 브랜드가 소비자의 서비스평가에 미치는 영향에 관한 연구. 석사학위논문. 서울대학교 대학원.
- 김규남 (2000). 브랜드이미지가 제품소비에 미치는 영향에 관한 연구. 석사학위논문. 한국외국어대학교 대학원.
- 김영환 (1999). 상표이미지가 구매의사결정에 미치는 영향에 관한 실증적 연구. 석사학위논문, 연세대학교 대학원.
- 김태우 (2000). 브랜드자산 형성과정에 관한 연구. 박사학위논문, 동아대학교 대학원.
- 김화섭 (1999). 산업관점에서 본 스포츠. 산업연구원.
- 박한출 (1999). 해외5대 스포츠상품 브랜드이미지에 대한 한국구매자의 선호요인에 관한 연구. 석사학위논문. 한양대학교 대학원.
- 송종환 (1995). 브랜드이미지의 전략적 관리 방안. 석사학위논문, 고려대학교 대학원.
- 이상욱 (1996). 상표애호도의 전략적 유형 구분에 관한 연구. 박사학위논문, 단국대학교 대학원.
- 이영우 (1998). 상표애호도의 유행구분에 따른 스포츠마캐팅에 관한 연구. 박사학위논문,경기대학교 대학원.
- 이정진 (1998). 스포츠브랜드 이미지가 구매행동에 미치는 영향. 석사학위논문, 국민대학교 스포츠산업대학원.
- 이학래, 최덕환 (2001). 스포츠용품에 내재된 브랜드개성차원과 소비자 태도와의 관계. 한국체육학회지. 40(2). 481-493.
- 임종원, 김재일, 홍성태, 이유재 (1994). 소비자행동론,법문사.
- 임창열 (1998). Brand Image와 소비자 구매의사 결정에 관한연구. 박사학위논문, 명지대학교 대학원.
- Aaker, D. A. (1991). Managing Brand Equity. New York Free Press.
- Aaker, D. A. (1992). Advertisement Management. Prentice Hall.
- Aaker, D. A. (1996). Managing Brand Equity. New York: The Free Press.
- Aaker, J. L. (1997). Dimensions of brand personality. Journal of Marketing Research, August, 347-356.
- Aaker, J. L. (1998). Examining the cross-cultural meaning of brand personality dimensions, Working Paper, (August).
- Aaker, J. L. (1999). The malleable self: The role of self-expression in persuasion. Journal of marketing Research, 36(Feburary).
- Anaimalai, M. (1993). Decision ambiguity and consumer brand loyalty, Ph. D., (University Florida), 3.
- Assael, H. (1992). Consumer behavior & Marketing action, (PWS-KENT) 614-623.
- Charton, P. and Ehrenberg, A. S. C. (1976). An experiment in brand choice. Journal of Marketing Research, Feb, 152-160.
- Collins, A. M. and Loftus, E. F. (1975). A spreading activation theory of semantic processing. Psychological Review, Vol. 82, pp. 407-428.
- Cunningham, R. M. (1967). Brand loyalty-what, where, how much?, Harvad Business Review, Vol.34, 116-128.
- Gardner, M. P. (1985). Does attitude toward ad affect brand attitude under a brand evaluation set, Journal of Marketing Research, May, 192-197.
- Gardner, B. and Levy, S. (1995). Thee product and the brand. Harvard Business Review. Vol. 62, 219-231.
- Griffin, J. (1995). Customer loyalty: How to earn? How to keep it? (Lexington Book). 4.
- Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity, Journal of Marketing, Vol. 57, No. 1.
- Kotler, P. (1984). Marketing management, 5th ed., Englewood cliffs, NJ: Prentice-Hall.
- Lipstein, B. (1988). The dynamics of brand loyalty and brand switching, Journal of Marketing Research Vol. 25. 298-302.
- MacInnis, D. J. and Bernard, J. J. (1989). Information processing from advertisements: Toward an integrative framework, Journal of Marketing, October, 1-23.
- Plummer, J. T. (1985). Brand Personality: A strategic concept For multinational advertising, in marketing educators' conference. New York: Young & Rubicam, 1-31.
- Robertson, T. S., Zielinski, J. and Word, S. (1984). Consumer behavior. Scott Foresman Company, 130-148.
- Runyon, K. E., Stewart, D. and Mowen, W. (1987). Consumer Behavior. (Mwrrill Publishing Company), 130-148.
- Suresh, D. (1993), Measurring brand loyalty with Structural state dependence model: an investigation of some issues, Ph. D. (The University of Iowa) 2-3.