Market Segmentation Strategy for Internet Marketing in Libraries

도서관의 인터넷 마케팅을 위한 시장세분화 전략

  • 한계문 (신라대학교 문헌정보학과)
  • Published : 2003.03.01

Abstract

These days, libraries are faced with necessity f3r the systems to solve various and heterogeneous customers' needs. It is efficient through market segmentation to understand customers' needs and the use behaviors, to select the target markets, and to establish the proper marketing strategy for them. This study examines the necessity for library marketing, the importation for Internet marketing and the plans for the application, and suggests for plans of strategy for market segmentation In libraries.

도서관은 다양하고 이질적인 고객의 요구에 대응할 수 있는 체제가 필요한 시점이다 시장세분화를 통하여 고객요구와 이용행태를 파악하고, 목표시장을 선정하여 그에 적합한 마케팅 전략 수립이 효율적이다. 본 연구는 도서관 마케팅의 필요성과 인터넷 마케팅의 도입과 활용방안을 고찰하고, 시장세분화 전략방안을 제시하였다.

Keywords