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Real-time Adjustment of Traffic Volume - Based on the National Highway Route 3

교통량 데이터의 실시간 보정 로직 - 국도 3호선을 중심으로

  • 이지연 (영남대학교 통계학과) ;
  • 도명식 (한밭대학교 토목도시환경공학부) ;
  • 김성현 (한국건설기술연구원 토목연구부) ;
  • 류승기 (한국건설기술연구원 토목연구부)
  • Published : 2003.09.01

Abstract

In order to provide the drivers with more reliable transportation information in NHTMS(National Highway Transportation Management System), it is important to estimate the expected passage time by using the traffic volume and speed. In this study, we analyze the characteristics of the traffic volume in the national highway and we investigate two real-time adjustment methods: the average adjustment method and the auto-regressive adjustment method. In addition, we compare them using the real data collected at the National Highway Route 3 in 2000.

교통량, 속도에 근거한 통행시간 추정은 국도교통관리체계(NHTMS)에서 운전자들에게 신속하고 정확한 교통상황에 대한 정보를 제공하기 위해 필요한 중요 작업이다. 이를 위해 기 구축된 교통시스템에서 수집된 교통량 데이터의 특징을 파악하고, 결측이 발생했을 때 원활한 교통정보 제공을 위한 실시간 보정 방법을 알아본다. 기존의 평균을 이용한 보정과 인근의 유사 검지기의 정상적인 데이터를 이용한 자기회귀 보정 등의 방법을 살펴보고 2000년도 국도 3호선에서 얻어진 실제 교통량 데이터에 적용하여 비교한다.

Keywords

References

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