DOI QR코드

DOI QR Code

Forecasting of Traffic Situation using Internet

인터넷을 이용한 교통상황예보

  • Published : 2003.06.01

Abstract

The Japanese developed the first Car navigation system in 1981 with the advent of Honda, which was known as the car inertial navigation system. Now days, It is possible to search the shortest route to and from places and arrival time using the internet via cell phone to the driver based on GIS and GPS. However, even with a good navigation system, it losses the shortest route when there is an average speed of the vehicle being between S-15 kilometers. Therefore, in order to improve the vehicle waiting time and average vehicle speed, we are suggesting an optimal green time algorithm using fuzzy adaptive control, where there are different traffic intersection lengths, and lanes. In this paper, to be able to assist the driver and forecast the optimal traffic information with regards to the road conditions; dangerous roads, construction work and estimation of arrival time at their destination using internet.

차량항법장치는 1981년 일본 혼다자동차 관성항법장치에서 개발되었다. 요즈음에는 GPS 및 GIS를 기반으로 운전자에게 최단 경로탐색 및 예상도착시간을 인터넷 및 휴대폰으로 검색할 수 있다. 그러나 아무리 좋은 자동항법장치도 평균 차량 속도가 5~15km일 때에는 최단경로를 상실한다. 그러므로, 승용차 대기시간과 평균 차량 속도를 개선하기 위해서 다른 교차로 길이 및 교차로 차선수일 때에도 퍼지 적응규칙을 이용해서 평균주행속도를 향상한 알고리즘을 제안한다. 뿐만 아니라, 본 논문에서는 인터넷을 이용해서 위험한 도로 및 공사중인 도로에서도 안전도를 고려한 최적경로 및 현재의 교통상황을 예보하는 기능을 제공할 수 있도록 하였다.

Keywords

References

  1. 최광주, "ITS용 DSRC시스템의 신호처리분석", 한국통신학회, 하계학술대회, 7월 7일, 2000년
  2. 최광주, 김동현, 현영균, 이재형, 지정재, 이병헌 "ITS DSRC" , 무선인터넷백서 2001 , p254-p256, 2000
  3. 김은형 "GIS 선진기술 Monitoring 및 기술확산", 1996, NGIS 보고서
  4. 김기천, "모바일 IP 무선인터넷백서 2001" p126-p133 소프트뱅크미디어, 2000년
  5. 최현미, 조한벽, 임춘식, "Advanced DSRC system using Mobile IP" ;p47-p66 2001 ITS 세미나 및 전시회
  6. Werner Brilon and Ning Wu: Delay at Fixed Time Traffic Signals under Time Dependent Trafficconditions, Traffic.Engng. Contol,31(12), pp.623-631, 1990.
  7. R.Hoyer,U.Jumar," Fuzzy Control of Traffic Lights", Proc.3rd IEEE Int- ernational Conference on Fuzzy Systems, pp.1526-1531, Orlando, U.S.A., 1994.
  8. Hong,YouSik Park, Chong Kug, "Considering Passenger Car Unit of Fu- zzy Logic", Proc. of the sixth interna- tional fuzzy system association, IFSA, 1995, pp.461-464
  9. Moller, K. ,"Calculation of optimal Time signal Programs Transportation and Traffic Theory." Proceedings of the 10th International Symposium on Transportation and Traffic Theory, July 8-10, MIT, USA, 1987
  10. Miller, A.J. Settings for Fixed Cycle Traffic Signals, Oper. Res. Q.,1 4, pp. 373-386, 1963
  11. TRB, Traffic Control in Oversatu rated Street Networks. NCHRP Report 19 4, TRB,1978
  12. Nagui M. Rouphail and Rahmi Akcelik, "Oversaturation Delay Estimates With Consideration of Peaking", Paper No.920047, Transportation Research Board 71st Annual Meeting, January 1992.
  13. "한해 교통혼잡비용", 동아일보, 2002 년 2월 17 일.
  14. "상습정체, 도로구조 선호체계 탓" 동아일보, 2003 년 2월 4 일
  15. "전국교통혼잡비용 19조" 한국일보, 2002 년 2월 17 일.
  16. 도군섭, "도시내 간선도로에 있어서 연동신호시스템 최적화에 관한 연구", 영남대학교, 석사논문, 1994.
  17. Fred L. Orcutt Jr., "The Traffic Signal Book", Prentice Hall, 1993.
  18. 李鐵基,李勝煥, "신호등 교차로에서의 지체예측에 관한 연구", 대한교통학회지, 제10권, 제1호, 1992.
  19. Wolfgang S. Homburger & H. Kell, "Fundamentals of Traffic Engineering(13th Edition)", Course Notes UCB-CN-88-1, 1992.
  20. S. Teply & G.D. Evans, "Evaluation of the Quality of Signal Progression by Delay Distributions", TRB 68th Annual Meeting January 22-26, 1989.