A Study on the Algorithm Detecting DC Line Faults

직류선로 고장 검출 알고리즘에 관한 연구

  • Published : 2004.10.01

Abstract

The protection algorithm of DC line grounding for the subway is proposed in this paper. Compared to the conventional protection algorithm, the proposed algorithm has a advantage that can distinguish the difference between service line and faulted line. The contents of the proposed algorithm are by using blocking filter and PLC(Power Line Carrier). Results of the simulation show that the proposed algorithm is very useful.

교류계통에서는 사고가 발생하였을 경우 임피던스를 이용한 거리계전기와 같은 장치로 사고 위치를 파악한다. 하지만 직류계통에서는 주파수 성분이 없기 때문에 회로가 병렬로 연결된 경우에는 정확한 사고위치를 파악할 수가 없다. 전기철도와 같은 시스템에서는 전원으로 직류전압이 사용되고, 이러한 직류계통에서의 사고위치를 파악하기 위한 알고리즘이 필요하게 되었다. 본 논문에서는 전기철도와 같은 직류선로 접지의 보호알고리즘을 제안한다. 전형적인 보호알고리즘과 비교하면 제안된 알고리즘은 공급선로와 고장선로 사이의 차이를 구별하는 장점을 갖는다. 제안된 알고리즘의 내용은 블록킹 필터와 PLC(Power Line Carrier)의 사용에 의해서이다. 시뮬레이션의 결과는 제안된 알고리즘이 매우 유용함을 나타낸다.

Keywords

References

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