References
- 강영구(1999). 특수체육 교사의 체육목표 인식분석. 미간행 석사학위논문. 서울대학교 대학원, 서울
- 김태민(1999). 특수체육 목표에 대한 특수교사의 관점. 미간행 석사학위논문. 용인대학교 대학원 용인
- 노형규(2002). 일반 중등학교 통합체육 시행 현황과 통합체육에 대한 체육교사의 인식. 특수체육학회지, 10(2), 13-26
- 오광진(2000). 통합체육에 대한 부모의 태도와 장애아의 운동참가 및 유능감 지각의 관계. 미간행 박사학위논문. 서울대학교 대학원, 서울
- 이인경(1997). 특수학교 체육의 방향설정을 위한 체육교육 목표의 우선 순위. 특수교육논문. 특수교육논총, 14(2), 29-47
- 특수교육 연차보고서(2003). www.moe.go.kr
- 특수교육 연차보고서(2005). www.moe.go.kr
- 한동기(2005). 초등 특수교사의 특수체육 목표 인식 연구. 한국특수체육학회지, 13(4), 49-59
- Davis, W. E. (1989). Utilizing goals in adapted physical education. Adapted Physical Activity Quarterly, 6, 205-216 https://doi.org/10.1123/apaq.6.3.205
- DePauw, K. P. (2000). Social-cultual context of disability: Implications for scientific inquiry and professional practice. Quest, 52, 358-368
- Liberman, L., & Houston-Wilson, C. (2002). Strategies for inclusion. Champaign, IL: Human Kinetics
- Rizzo, T. L. (1996). Factors influencing preservice student attitudes toward individuals with disabilities. Adapted Physical Activity Quarterly, 13(2), 180-196 https://doi.org/10.1123/apaq.13.2.180
- Rizzo, T. L., & Kirkendall, D. R. (1995). Training students with disabilities: What affects Attitudes of future physical educators? Adapted Physical Activity Quarterly, 12, 205-216
- Sherrill, C. (1998). Adapted physical activity, recreation, and sport: Dross-disciplinary and lifespan(5th ed.). Boston; WCB/McGraw-HiIl
- Sherrill, C., & Montelione, T.(1990). Prioritizing Adapted Physical Education Goals: A Pilot Study. Adapted Physical Activity Quarterly, 17, 355-369
- Tripp, A., & Sherrill, C. (1991). Attitude theories of relevance to adapted physical education. Adapted Physical Activity Quarterly, 8, 12-27 https://doi.org/10.1123/apaq.8.1.12
- Yaniyo, T. M., Quintero, M. C., Killoran, J., & Striefel, S. (1987). Teacher attitudes towards mainstreaming: A literature review. Utah State University