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Inverse Optimal Problem for Homing Guidance with Angular Constraint

충돌각 제어 호밍유도법칙의 역최적 문제

  • Published : 2007.05.31

Abstract

An inverse optimal problem for homing guidance with angular constraint is addressed. The gains of BPN(Biased PN) are investigated by duality analysis related to the weighting matrices of the performance index in the LQ control problem. Moreover, the criteria for the existence of optimal gains are derived from the generalized Riccati equation. Based on the conditions we achieve the gain set of BPN to be optimal solution to the LQ problem with terminal constraints. To validate and demonstrate the proposed approach 3-DOF simulations are carried out.

본 논문에서는 충돌각 구속조건을 갖는 비행체 호밍 제어 유도법칙에 대한 역최적 문제를 제시한다. 편향비례항법 유도법칙의 이득과 LQ 문제에서의 가중치와의 관계를 규명하고, Riccati 방정식으로부터 제어입력이 LQ 최적제어가 되기 위한 영역을 제시한다. 이를 근거로 종말 구속조건을 만족하는 호밍 유도법칙의 제어이득이 최적제어법칙이 되기 위한 범위를 제안한다. 이론적 해석 결과의 타당성은 3-DOF 모의시험을 통하여 확인한다.

Keywords

References

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