A Study on Game Interface Using Multi-Touch

멀티터치를 이용한 게임 인터페이스 설계 및 구현

  • 권용철 (중앙대학교 첨단영상대학원) ;
  • 박상용 (중앙대학교 첨단영상대학원) ;
  • 이원형 (중앙대학교 첨단영상대학원)
  • Published : 2009.12.30

Abstract

Currently, products using the technology of multi-touch have been released and related research have also been researched actively. In an area of game, by applying multi-touch interface, we are able to develop a new form of game interface that can be deviated from existing game interface. Multi-touch interface can be offered to overcome previous interface of Game which has weaknesses and it can also be offered advanced interface for providing us variety contents of game. In this paper, by implementing the game based on the multi-touch interface, we suggest the direction of design of multi-touch based interface.

최근 멀티터치 기술을 응용한 제품들이 출시되고 있으며, 관련 분야의 연구 또한 활발히 진행되고 있다. 게임 분야에서도 기존의 인터페이스에서 벗어나, 멀티터치 인터페이스를 적용하는 경우도 있다. 멀티터치 인터페이스는 기존게임의 인터페이스가 가지는 조작의 한계점을 극복하고, 한 단계 발전된 인터페이스를 보여줌으로서 유저들에게 다양한 콘텐츠의 게임을 제공한다. 본 논문에서는 기존의 게임 인터페이스와 멀티터치 인터페이스에 대해 알아보고, 멀티터치 인터페이스 게임을 구현하여, 기본적인 멀티터치 게임 인터페이스의 설계 방향을 제안한다.

Keywords

References

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