Analysis of Planning Component for Successive game development Based on On-Line Game

성공적인 게임개발을 위한 기획요소분석 온라인게임을 중심으로

  • 김현조 (경기대학교 예술대학 애니메이션학과)
  • Published : 2009.06.30

Abstract

Korea On-Line Game which was at the head of "lineage" has been developed by technology, game engine and computer graphics through game development experiences. Recently korea game industry is making a million won in spite of very difficult economic situation. Compared with other game platforms, On-line game field which has a short period of history has been growed up very quickly and it is necessary that korea on-line game needs the analyzing process of planning components in on-line game that have been made so far in order to success under a global game environment accelerated.

리니지를 선두로 한국 온라인게임은 IT기술력과 그 동안 게임개발의 경험을 통한 게임엔진 및 그래픽 표현의 수직적인 상승으로 전 세계적으로 인정을 받는 온라인게임 개발 국가로 성장하였다. 최근 들어 어려운 경제위기속에서도 게임 산업은 사상최대 실적을 올리고 있는 상황이다. 타플랫폼 게임에 비해 짧은 역사를 가지고 급속히 성장한 국내 온라인게임은 앞으로 약육강식이 가열화 되는 글로벌게임환경에서 성공하기 위해서는 그 동안 만들어진 온라인게임의 기획요소들을 분석하는 과정이 필요할 것이다.

Keywords

References

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