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Effect of Attitude on Image of the Tourist Resort of the Tourist Discretion

지각된 관광지 이미지가 태도에 미치는 영향

  • Published : 2009.02.28

Abstract

This study which sees analyzes the tourist resort image affects in tourist attitude and this leads and there is the goal the fundamental data of tourist resort marketing strategic establishment provides. According to research result demographics quality the tourist resort image there was a difference to recognition, the tourist resort image was analyzed with the fact that affects in tourist attitude. The research which sees the tourist resort image affects with the scholastic questionable matter which analyzes the thing provided fundamental information a together the tourist resort marketing people in charge for new marketing strategic establishment to tourist attitude a practical questionable matter has.

본 연구는 관광지 이미지가 관광객 태도에 미치는 영향을 분석하고 이를 통해 관광지 마케팅 전략수립의 기초자료를 제공하는데 그 목적이 있다. 연구결과 인구통계적특성에 따라 관광지 이미지를 인식에 차이가 있으며, 관광지 이미지는 관광객 태도에 영향을 미치는 것으로 분석되었다. 본 연구는 관광지 이미지가 관광객 태도에 영향을 미친다는 것을 분석한 학문적 의의와 함께 관광지 마케팅 담당자들의 새로운 마케팅전략 수립을 위한 기초정보를 제공했다는 실무적 의의를 갖는다.

Keywords

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