Designed and Implementation of Flash Game Interface based on PC Games

PC게임에서의 플래시 기반 게임 인터페이스 설계 및 구현

  • 문성원 (광운대학교 교육대학원 멀티미디어, 뷰모션 주식회사) ;
  • 한성호 (광운대학교 교육대학원 멀티미디어, 뷰모션 주식회사) ;
  • 조형제 (동국대학교 멀티미디어학과)
  • Published : 2009.02.20

Abstract

In the recent development of 3D game, the importance of the game interface as well as the amusement and performance of the game is highlighted. Considering the fact that the flash can easily express the various multimedia contents will provide new possibilities and improve the presentation of game interfaces, the system using the flash in 3D PC game interface was designed and tested in this paper.

최근 3D게임 개발에 있어서 게임의 재미나 성능 못지않게 게임 인터페이스의 중요성이 부각 되고 있다. 플래시는 손쉬운 컨텐츠 제작과 다양한 멀티미디어 표현이 가능하므로 향후 게임 인터페이스의 표현에 있어서 새로운 가능성 및 발전을 제공할 수 있다고 본다. 본 논문에서는 이러한 점을 감안하여 3D PC 게임의 인터페이스에 플래시를 사용하기 위한 시스템을 설계하고 이를 이용한 게임을 구현하여 그 유용성을 확인하였다.

Keywords

References

  1. Andrew Rollings, Game Architecture and Design: A New Edition, NEW RIDERS, 2004
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