Experience-based Arcade Beat-game Implementation Using the Traditional Instrument

전통악기를 활용한 체험형 아케이드 비트게임 구현

  • 강응관 (전주대학교 미디어정보학부 멀티미디어전공) ;
  • 원종규 (모던엔시스)
  • Published : 2010.12.30

Abstract

This paper is about an arcade game device using traditional musical instruments. Since users can make electronic sound by beating like existing drum games, the device can not only make them feel like they are actually playing traditional instruments on stage but also calculate scores by exactly sensing beating points and intensity with an extension pack which is able to play a variety of traditional percussion instruments such as janggus and drums.

본 논문은 전통 악기를 활용한 체험형 아케이드 게임 장치에 관한 것으로서 종래의 북 게임 장치와 같이 타격을 활용하여 전자음을 낼 수 있어 사용자가 실제로 공연에 참여하여 전통 악기를 치는 것 같은 느낌이 들게 할 수 있을 뿐만 아니라 장구, 북, 난타 등 다양한 전통악기를 연주 할 수 있는 확장팩과 타격 위치 및 타격 강도를 정확하게 감지하여 점수를 계산할 수 있는 아케이드 체험 장치에 관한 것이다.

Keywords

References

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