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3D Visualization for Flight Situational Awareness using Google Earth

구글 어스를 이용한 비행 상황인식을 위한 3차원 시각화

  • 박석규 (강원도립대학 컴퓨터인터넷과) ;
  • 박명철 (송호대학 컴퓨터정보과)
  • Received : 2010.10.04
  • Accepted : 2010.10.15
  • Published : 2010.12.31

Abstract

This paper proposes 3D visualization systems for the real-time situation awareness and a state information of the aircraft. This system was embodied with OpenGL and the Google Earth of web base using situation data of the aircraft. The existing system has problem which speed decrease and visible restricted map because massive data of terrain and satellite photo. This system is supports the visualization tool which is economic and entire area for a real-time situation awareness with minimum flight information using Open-API of the Google Earth. Also provides a visible convenience to expansion-view using multiple location information. This research result could be used to system for the situation awareness of the aircraft from web environment.

본 논문은 수집된 항공기의 상황 자료를 이용하여 웹 기반의 구글 어스와 OpenGL을 이용한 3차원 시각화을 통하여 항공기의 올바른 상황인식과 상태정보를 지원하는 시스템을 제안한다. 기존에 제안된 시스템은 방대한 지형 자료와 지도 및 위성사진을 연동하여 표현함으로 속도 저하 및 한정된 지도 정보만을 가시화하는 문제점을 가진다. 제안하는 시스템은 개방된 구글 어스의 Open API을 이용하여 최소한의 비행 정보만으로 실시간 상황인식을 위한 경제적이고 전역적인 시각화 도구를 지원한다. 또한 사용자의시각적 편리성을 위하여 다중 위치 정보를 볼 수 있는 확장 뷰를 제공한다. 본 연구결과는 웹 환경에서 항공기의 상황인식을 지원하는 시스템으로 이용될 수 있는 가능성을 보인다.

Keywords

References

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