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A Study on Encouragement Strategy of Electronic Commerce planned Event to Young Class of People

젊은 계층을 대상으로 이벤트 기획을 통한 인터넷 거래 활성화 전략

  • Park, Seong-Jin (Dept. of Information and e-Commerce, Wonkwang University) ;
  • Lee, Hyun-Chang (Dept. of Information and e-Commerce, Wonkwang University) ;
  • Shin, Seong-Yoon (Dept. of Computer and Information Engineering, Kunsan University)
  • 박성진 (원광대학교 정보과학연구소, 정보전자상거래학부) ;
  • 이현창 (원광대학교 정보과학연구소, 정보전자상거래학부) ;
  • 신성윤 (군산대학교 컴퓨터정보공학과)
  • Received : 2011.10.05
  • Accepted : 2011.11.10
  • Published : 2011.11.30

Abstract

With the development of online shopping and the rapid growth of IT technology, among various forms of online shopping the intense competition also more deepen. So in online shopping and offline shopping can get differentiation characteristics of competitiveness, so our marketing target is the couples and planning to couples' activity is necessary. In this research, it is planning and implement an web site to design and implement sales strategies for the young people. For this, we analysis based on the existing commercial site's event planning of couples, design and suggest strategy for increasing sales, construct a web site with couples' birthday marketing strategy and various commemorative activities and customer visit web sites with activities more prominent as the goal, and with marketing planning and information configuration as the centre. This is expected to be through to increase effect of the part of the object by customer group activities to improve sales.

온라인 쇼핑 시장이 IT 기술발전과 더불어 급속히 성장하게 되면서, 다양한 형태와 함께 온라인 쇼핑들 간의 치열한 경쟁이 심화되고 있다. 이에 따라 온 오프라인에서 차별화된 특징이 경쟁력을 도모할 수 있게 되었으며, 젊은 계층인 연인들을 마케팅 대상으로 하는 커플 이벤트 기획이 필요하게 되었다. 본 연구에서는 커플 및 젊은 구매계층들을 마케팅 대상으로 하며, 매출 향상을 목적으로 기획 및 구현된 사이트 개발을 목표로 하고 있다. 이를 위해서 기존 상업 사이트에 대한 이벤트 기획들에 대한 분석을 기반으로, 커플 생일을 마케팅 전략 및 다양한 기념 이벤트 및 고객들이 사이트를 방문하였을 때 이벤트가 한층 돋보이도록 마케팅 기획과 정보 배치를 중심으로 사이트를 구축하였다. 이를 통해 일부 고객층 대상으로 이벤트 효과 증대를 통한 매출 증대를 도모할 수 있을 것으로 기대된다.

Keywords

References

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