DOI QR코드

DOI QR Code

Development of Power Management Strategies for a Compound Hybrid Excavator

복합형 하이브리드 굴삭기를 위한 동력전달계 제어기법 연구

  • Received : 2010.12.13
  • Accepted : 2011.10.24
  • Published : 2011.12.01

Abstract

This paper presents the power management strategies for a compound hybrid excavator. The compound hybrid excavator has been replaced the hydraulic swing motor to the electric swing motor. This excavator requires a proper control algorithm to regulate the energy flow between the mechanical coupling and the electric devices. The controller should improve fuel economy and maintain the super capacitor voltage within a proper range. A thermostat controller and ECMS controller are designed such that these objectives can be achieved. The thermostat controller regulates the power of the engine-assist motor on the basis of the super capacitor voltage, and the ECMS controller determines it using the real-time fuel minimization strategy based on the concept of equivalent fuel. Simulation results showed that by using the hybrid excavator, the fuel economy becomes about 20% higher than that obtained using the conventional excavator and that the ECMS controller outperforms the thermostat controller.

본 논문은 복합형 하이브리드 굴삭기를 위한 동력전달계 제어기법에 대하여 기술하였다. 하이브리드 굴삭기는 기존 굴삭기의 동력전달계를 하이브리드화 하여 연비향상 및 배출가스 저감을 목표로 개발되고 있다. 특히 복합형 하이브리드 굴삭기는 유압시스템의 일부를 전기시스템으로 대체하여 낮은 유압효율로 인한 에너지 손실을 줄일 수 있도록 구성되어 있다. 해당 굴삭기의 하이브리드 동력 제어기는 동력전달계의 동력 흐름을 관리하여 굴삭기의 연비를 향상 시키고, 슈퍼 커패시터의 충전량을 적절한 범위에서 유지하며, 기존 굴삭기에 준하는 성능을 유지하여야 한다. 이를 위하여 본 논문에서는 슈퍼 캐패시터의 충전량 기반의 서모스탯(Thermostat)형 제어기와 실시간 최적해를 이용한 ECMS 제어기를 설계하였으며 시뮬레이션을 통하여 그 성능을 검증하였다. 시뮬레이션 결과, 하이브리드 굴삭기의 연비가 대략 20% 이상 향상될 것으로 기대되며, 특히 등가 연료 개념을 이용한ECMS 제어기의 성능이 서모스탯(Thermostat)형 제어기에 비해 연비 및 슈퍼 커패시터 충전량 관리 측면에서 보다 향상된 것을 확인하였다.

Keywords

References

  1. Kwon, T.-S., 2008, "Power Control Algorithm for Hybrid Excavator with Super Capacitor," IEEE Transaction on Power Electronics.
  2. Xiao, Q., 2007, "Control Strategies of Power System in Hybrid Hydraulic Excavator," Automation in Construction.
  3. Yanting, Z., 2006, "Constant Work-Point Control for Parallel Hybrid System with Capacitor Accumulator in Hydraulic Excavator," Chinese Journal of Mechanical Engineering, Vol. 19, No. 4, pp. 505-508. https://doi.org/10.3901/CJME.2006.04.505
  4. Lin, X., 2008, "Dynamic Simulation and Optimal Control Strategy for a Parallel Hybrid Hydraulic Excavator," Journal of Zhejiang University SCIENCE A, pp. 624-632.
  5. Yoo, S., 2009, "Design and Control of Hybrid Electric Power System for a Hydraulic Actuated Excavator," SAE International.
  6. Lin, C.-C., 2003, "Power Management Strategy for a Parallel Hybrid Electric Vehicle," IEEE Transactions on Control Systems Technology, Vol.11, No. 6, pp. 839-849. https://doi.org/10.1109/TCST.2003.815606

Cited by

  1. Investigation of Cooling Performance of Injection Molds Using Pulsed Mold Temperature Control vol.37, pp.1, 2013, https://doi.org/10.3795/KSME-B.2013.37.1.035
  2. Torque Assist Strategy for Hybrid Agricultural Tractor with Consideration of Field Operations vol.38, pp.6, 2014, https://doi.org/10.3795/KSME-A.2014.38.6.593
  3. A Study of the Life Test of Hydraulic Pump Driving Gear Box for the Large Excavator vol.39, pp.3, 2015, https://doi.org/10.5916/jkosme.2015.39.3.211