References
- 김근배, 임병훈, 최성아. (2002). 인터넷 포탈사이트들의 트래픽 형태와 트래픽 결정요인들간의 관계에 관한 연구. 소비자학연구, 13(3), 79-94.
- 김상훈, 박계영, 박현정. (2007). 정보탐색과 구매 단계에서 온라인과 오프라인 채널선택의 영향요인. 유통연구, 12(3), 69-88.
- 김지경, 김상훈. (2004). 온라인 게임 서비스 이용고객의 관계지속기간에 영향을 미치는 요인에 관한 연구. 마케팅연구, 19(1),131-158.
- 김영미, 이영선. (1998). 의류소비자의 비구매쇼핑행동에 관한 연구. 한국의류학회지, 22(6), 793-803.
- 딜로이트 안진회계법인. (2010). 국내 유통산업의 동향과 2011년 전망, Retail Report, 11, 1-31.
- 랭키닷컴. (2011.6). 랭키닷컴, 자료검색일 2011. 6. 25, 자료출처 http://www.rankey.com.
- 박은주. (2005). 패션제품 충동구매행동에 대한 브라우징의 중재효과. 한국의류학회지, 29(9/10), 1340-1348.
- 박철. (2010). 온라인 소비자행동 연구의 현황과 과제. 소비자학연구, 21(2), 289-320.
- 신일순. (2003). 종합쇼핑몰과 온라인서점의 방문구매 전환비율에 대한 연구, 정보화정책, 10(3), 118-137.
- 염대성, 채명신. (2007). 클릭스트림 데이터를 이용한 온인쇼핑몰에서의 고객 유인가격전략의 구매전환 효과에 관한 실증연구. 인터넷전자상거래연구, 7(3), 193-219.
- 이삼섭, 안상돈. (2011. 2. 17). 2011년 국내 소매시장 전망. 농업경제연구소 CEO Focus, 262, 1-18.
- 이호배, 이현우. (2003). 인터넷 쇼핑몰에서 브라우징이 구매충동에 미치는 영향. 경영학연구, 32(5), 1235-1263.
- 임연우, 유지환, 박은정. (2007). 인터넷 여행사의 전환비용이 고객유지에 미치는 영향. 관광연구, 22(2), 173-190.
- 정수연, 박철. (2010). 온라인쇼핑가치가 사이트속성중요도와 쇼핑의도에 미치는 영향에 관한연구-한국과 영국의 차이를 중심으로-. e-비즈니스연구, 11(1), 69-94.
- 정혜영. (2001). 의류점포 브라우저들의 브라우징 동기, 쇼핑 선도력 및 선호점포 속성에 관한 연구. 복식문화연구, 9(1), 86-99.
- 주영혁, 박세훈. (2002). 웹사이트 탐색패턴으로서 탐색다양성과 전환행동과의 관계에 대한 연구-전환여부 및 전환정도에 대한 차별적 영향-. 소비자학연구, 13(4), 31-51.
- 한상만, 박승배, 홍재원. (2003). 소비자의 인터넷 쇼핑몰 사이트 항해형태의 유형화에 관한 연구. 소비자학연구, 14(3), 43-66.
- Ayanso, A., & Yoogalingam, R. (2009). Profiling retail web site functionalities and conversion rates: A cluster analysis. International Journal of Electronic Commerce, 14(1), 79-113. https://doi.org/10.2753/JEC1086-4415140103
- Barton, L., & Kang, J. (2005). The role of online browsing and prior knowledge on pre-purchase search and purchase behavior. Advances in Consumer Research, 32(1), 258-260.
- Bloch, P. H., Ridgway, N. M., & Sherrell, D. L. (1989). Extending the concept of shopping: An investigation of browsing activity. Journal of the Academy of Marketing Science, 17(1), 13-21. https://doi.org/10.1007/BF02726349
- Bloch, P. H., & Richins, M. L. (1983). Shopping without purchase: An investigation of consumer browsing behavior, Advances in Consumer Research, 10(1), 389-393. https://doi.org/10.1002/mde.976
- Earl, P. E., & Potts, J. (2000). Latent demand and the browsing shopper. Managerial and Decision Economics, 21(3/4), 111-122. https://doi.org/10.1002/mde.976
- Fu, L. & Salvendy, G. (2002). The contribution of apparent and inherent usability to a user's satisfaction in a searching and browsing task on the web. Ergonomics, 45(6), 415-424. https://doi.org/10.1080/00140130110120033
- Gallanis, P. J. (2000). No tanks, just browsing-what's an e-tailer to do?. DSN Retailing Today, 39(22), 17.
- Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th eds. Upper Saddle River, NewJersey: Prentice Hall.
- Joreskog, K. G., & Sorbom, D. (1989). LISREL7:A Guidetothe Programand Applications, 2nd eds. Illinois: JORESKOG & SORBOM/SPSS, Inc.
- Kim, E. Y., & Knight, K. D. (2007). A path analytic exploration of consumer information search in online clothing purchases. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 31(12), 1721-1732. https://doi.org/10.1108/13612020510586433
- Kim, J., & Park, J. (2005). A consumer shopping channel extension model: Attitude shift toward the online store. Journal of Fashion Marketing & Management, 9(1), 106-121. https://doi.org/10.1108/13612020510586433
- Lepkowska-White, E. (2004). Online store perceptions: How to turn browsers into buyers. Journal of Marketing Theory and Practice, 12(3), 36-47.
- Levy, M., & Weitz, B. A. (2007). Retailing Management, 6th eds. New York: McGraw-HillIrwin.
- Moe, W. W. (2003). Buying, searching, or browsing: Differentiating between online shoppers using in-store navigational clickstream. Journal of Consumer Psychology, 13(1/2), 29-39. https://doi.org/10.1207/S15327663JCP13-1&2_03
- Moe, W. W., & Fader, P. S. (2001). Uncovering patterns in cybershopping. California Management Review, 43(3), 106-117. https://doi.org/10.2307/41166091
- Moe, W. W., & Fader, P. S. (2004a). Capturing evolving visit behavior in clickstream data. Journal of Interactive Marketing, 18(1), 5-19. https://doi.org/10.1287/mnsc.1040.0153
- Moe, W. W., & Fader, P. S. (2004b). Dynamic conversion behavior at e-commerce sites. Management Science, 50(3), 326-335. https://doi.org/10.1287/mnsc.1040.0153
- Rowley, J. (2001). 'Window' shopping and browsing opportunities in cyberspace. Journal of Consumer Behavior, 1(4), 369-378.
- Shafer. T. (2007). Conversion rates matter 'Just looking' just stinks when it comes to e-commerce. Dealernews, 43(1), 38. https://doi.org/10.1080/0144929031000092231
- Song, G. & Salvendy, G. (2003). A framework for reuse of user experience in web browsing. Behavior & Information Technology, 22(2), 79-90. https://doi.org/10.1080/0144929031000092231
- Tan, G. W., & Wei, K. K. (2006). An empirical study of Web browsing behaviour: Towards an effective Website design. Electronic Commerce Research & Applications, 5(4), 261-271. https://doi.org/10.1016/j.elerap.2006.04.007
- Wang, E. S-T. (2010). The effects of browsing frequency and gender on the relationship between perceived control and patronage intentions in e-tail. International Journal of Electronic Commerce, 14(3), 129-144. https://doi.org/10.2753/JEC1086-4415140306
Cited by
- A Structural Modeling for Switching Costs and Site Retention in Apparel Shopping Website vol.21, pp.6, 2012, https://doi.org/10.5934/KJHE.2012.21.7.1173
- The Effect of Fashion Consumer's Browsing Motives and Risk Perception on Purchase Intention in Social Commerce vol.37, pp.6, 2013, https://doi.org/10.5850/JKSCT.2013.37.6.772
- Consumer's Shopping Orientation and Buying Behavior According to the On/Offline Browsing vol.38, pp.3, 2014, https://doi.org/10.5850/JKSCT.2014.38.3.321
- Effects of Shopping Motives and Apps Browsing on Mobile Impulse Buying of Fashion Products vol.19, pp.3, 2017, https://doi.org/10.5805/SFTI.2017.19.3.280