DOI QR코드

DOI QR Code

An Empirical Study on the Influence of Flow Experience of Mobile Contents on Repurchase Intention

모바일 콘텐츠 FLOW경험이 재 구매 의도에 미치는 영향에 관한 실증 연구

  • 선창훈 (동국대학교 테크노경영협동과정 경영정보학) ;
  • 문태수 (동국대학교 경영관광대학 정보경영학과)
  • Received : 2011.07.07
  • Accepted : 2011.07.29
  • Published : 2011.08.31

Abstract

This study empirically analyze the relationship of user's repurchase intentions directly and indirectly as combining user acceptance and flow experience on mobile content services. 360 users who experienced mobile contents are intended for this study, and results of this study expect to contribute a strategic approach to the mobile content application markets and to help the industries related to mobile contents understand the consumer behavior.

본 연구는 모바일 콘텐츠 서비스의 활성화 및 사용자 수용을 보고자 기술수용 모델을 기본으로 Flow경험 변수를 추가해 사용자의 재 구매 의도를 연구하고자 하는데 그 목적을 두고 있으며, 360명의 모바일 사용자를 대상으로 변수 간의 영향관계를 분석하고자 실증적 연구를 진행하였다. 본 연구는 향후 모바일 콘텐츠의 애플리케이션 시장에 대한 전략적 접근을 용이하게 해줄 것으로 기대하며 모바일콘텐츠의 고객수용과 행위에 대한 통찰력을 제시할 것으로 기대된다.

Keywords