DOI QR코드

DOI QR Code

Efficient Yard Tractor Control Method for the Dual Cycling in Container Terminal

효율적인 듀얼 사이클을 위한 야드 트랙터 통제 방법

  • 정창윤 (한국해양대학교 물류시스템학과 대학원) ;
  • 신재영 (한국해양대학교 물류시스템학과)
  • Received : 2011.12.01
  • Accepted : 2012.02.06
  • Published : 2012.02.28

Abstract

Recent global supply chain, improving the efficiency of container shipping process is very important. In the overseas shipping of goods, the voyage of super containership is common to overcome amount of increasing cargo. Thus, container terminal managers make an experiment on the double cycle and dual cycle operation, which ship loading and unloading were carried out simultaneously, for maximizing the productivity of quay side. Yard Tractors(YTs) pooling methods also are introduced for increasing the efficiency of assignment of YTs. In this paper, we analyzed the efficiency of dual cycling through comparing existing pooling methods with the modified method for the dual cycling. We developed a simulation model using simulation analysis software, Arena. The result of experiment shown that the more dual cycling don't always increase the gross crane rate(GCR), which means productivity of quay cranes(QCs) per hour.

오늘날 글로벌 수 출입 공급망 내에서 항만 하역작업의 효율성은 아주 중요하다. 해상운송에서는 컨테이너화와 더불어 늘어나는 화물량을 극복하기 위해서 초대형선의 운항이 일반화 되고 있다. 따라서 컨테이너 터미널의 관리자들은 안벽작업의 효율성을 극대화하기 위하여 더블 사이클과 듀얼 사이클 방법을 시도하고 있다. 또한, 야드 트랙터의 할당의 효율성을 높이기 위해서 야드 트랙터 풀링 방법이 제시되었다. 본 논문에서는 기존의 풀링 방법들과 듀얼 사이클을 고려한 풀링 방법의 비교를 통해서 듀얼 사이클의 효율성을 분석하였다. YT 할당 모형은 시뮬레이션 분석 소프트웨어인 Arena를 이용하여 수립되었다. 실험결과 듀얼 사이클이 많은 것이 항상 크레인 생산성을 높이는 것은 아닌 것으로 분석되었다.

Keywords

References

  1. 김정민, 최이, 박태진, 류광렬(2011), "자동화 컨테이너 터미널의 복수 교칙 기반 AGV 배차전략 최적화", 한국항해항만학회지, 제35권, 제6호, pp.501-507
  2. 배종욱, 최상희, 김창현, 박순오(2008), "컨테이너 터미널의 ALV 시스템을 위한 시뮬레이션 모형", 한국시뮬레이션학회 논문지, 제17권, 제4호, pp.29-39.
  3. 송장호(2007), "컨테이너터미널에서의 Double cycle 하역 기법의 최적 운영방안", 한국해양대학교 석사학위논문.
  4. 정창윤, 신재영(2009), "컨테이너 터미널의 효율적인 선적작업을 위한 듀얼 사이클 계획", 한국항해항만학회지, 제 33권, 제8호, pp. 555-562
  5. 정창윤, 신재영(2011), "컨테이너 터미널의 효율적인 듀얼 사이클을 위한 야드 운영", 한국항해항만학회지, 제35권 제1호, pp.71-76. https://doi.org/10.5394/KINPR.2011.35.1.71
  6. 하태영, 최용석, 김우선(2004), "시뮬레이션을 이용한 자동화 컨테이너 터미널의 AGV 운영평가", 한국항해항만학회지, 제28권, 제10호, pp.891-897. https://doi.org/10.5394/KINPR.2004.28.10.891
  7. Briskorn D, Drexl A, Hartmann S(2006), "Inventory-based dispatching of automated guided vehicles on container terminals", OR Spectrum vol.28, pp. 611-630. https://doi.org/10.1007/s00291-006-0033-8
  8. Goodchild, A.V, Daganzo, C.F(2006), "Double-Cycling Strategies for Container Ships and Their Effect on Ship Loading and Unloading Operations", Transportation. Science. vol.40, No.4, pp.473-483. https://doi.org/10.1287/trsc.1060.0148
  9. GoodChild, A.V, Daganzo, C.F(2007), "Crane double cycling in container ports: Planning methods and evaluation", Transportation. research part B, vol.41, pp.875-891. https://doi.org/10.1016/j.trb.2007.02.006
  10. Kelton W.D, Sadowski R.P, Sturrock D.T(2008), "Simulation with Arena, 4th Edition", McGraw-Hill.
  11. Petering M(2010), "Development and simulation analysis of real-time dual-load yard truck control systems for seaport container transshipment terminals", OR Spectrum, vol.32, pp.633-661 https://doi.org/10.1007/s00291-009-0183-6
  12. Rossetti M.D(2009), "Simulation Modeling and Arena", John Wiley & Sons.
  13. Zhang H, Kim K.H(2009), "An optimal layout of container yards", Computers and Industrial Engineering, vol.56, pp.979-992. https://doi.org/10.1016/j.cie.2008.09.008

Cited by

  1. Transporter Scheduling with Transporter Combination in Shipbuilding vol.38, pp.3, 2014, https://doi.org/10.5394/KINPR.2014.38.3.299
  2. Implementation of Dual Cycle in Container Yard based on Ad-hoc Networks vol.25, pp.4, 2013, https://doi.org/10.13000/JFMSE.2013.25.4.998