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Bagging consumer modeling for successive growth and establishment of bancassurance

배깅 가망고객 모델링을 통한 방카슈랑스 활성화 방안

  • Kim, Tae-Ho (Department of Information Statistics, Chungbuk National University) ;
  • Jung, Jae-Hwa (Department of Information Statistics, Chungbuk National University) ;
  • Kim, Jin-Soo (Department of Business Administration, Namseoul University)
  • Received : 2011.12.29
  • Accepted : 2012.01.17
  • Published : 2012.01.31

Abstract

As insurance consumers' needs have been diversified and subdivided, it is increasingly important to grasp their preferences by characteristics and properties. Even though changer in sales channels and marketing conditions of insurance require to analyze what consumers take serious views to purchase, it is difficult to devise marketing strategies since not many concrete studies have been done in this field. A questionnaire survey was carried out to learn detailed information about basic disposition and buying patterns of insurance consumers. Applying efficient statistical techniques and then utilizing a model for securing new customers, this study attempts to explore a plan for rapid growth and successive establishment of bancassurance.

그간 보험소비자의 욕구가 다양화, 세분화되어 소비자 특성과 성향에 따른 선호도 파악의 중요성이 증폭되어 왔다. 보험상품의 판매채널 및 마케팅 환경 변화는 고객이 무엇을 중요시하며 상품을 구입하는지에 대한 분석이 요구되지만 이러한 분야에 대한 구체적인 연구가 많이 이루어지지 않아 마케팅 전략 수립에 애로가 있다. 본 연구는 보험 소비자들의 기본성향과 보험가입 패턴에 대한 구체적 정보를 파악하기 위한 설문조사를 실시하였으며, 효율적 통계적 기법을 적용하여 신규 고객 확보를 위한 모형을 구축해 방카슈랑스의 성공적 정착과 활성화 방안을 강구해 보았다.

Keywords

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