DOI QR코드

DOI QR Code

A Design and Implementation of N-Screen Emulator Based on Cloud

클라우드 기반의 N-Screen 에뮬레이터 설계 및 구현

  • 이원주 (인하공업전문대학 컴퓨터정보과) ;
  • 이정표 (케이티하이텔 플랫폼사업부) ;
  • 윤용익 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과)
  • Received : 2013.01.03
  • Accepted : 2013.01.23
  • Published : 2013.03.30

Abstract

In this paper, we propose a new design scheme of N-Screen emulator based on Cloud and then implement the emulator, in order to solve the critical point of N-Screen emulator based on Cloud. This method, without the emulator in the server, will be able to confirm the features of the emulator with a browser using Web Service. This means that the identical service is possible without regard to personal computer or mobile environment. Also, in order to emulating each different web browser engine of the various devices separately, we revise and manage the WebKit engine to be suitable to the characteristics of each device. In the previous design method, the number of emulators which can be shown in a monitor is restricted to 2 or 3. However, we show that the proposed design method can improve the performance of server to the extent that this method could operate more than 100 emulators per each server.

본 논문에서는 클라우드 기반 N-Screen 에뮬레이터의 한계점을 해결하기 위해 새로운 클라우드 기반 N-Screen 에뮬레이터 설계 방법을 제안하고 구현한다. 이 방법은 서버에서 에뮬레이터의 실체 없이 웹 서비스를 이용하여 브라우저로 에뮬레이터의 모습을 확인할 수 있도록 한다. 이것은 개인용 컴퓨터 또는 모바일 환경에 구애받지 않고 동일한 서비스가 가능하도록 한 것이다. 또한, 다양한 디바이스의 각기 다른 웹 브라우저 엔진을 따로 에뮬레이팅 하기 위해 WebKit 엔진을 각 디바이스의 특성에 맞게 수정하고 관리한다. 그리고 기존의 설계 방법에서는 한 화면에 보여줄 수 있는 에뮬레이터 수가 2, 3개로 제한적 이지만, 새로운 설계 방법은 한 서버 당 100개 이상의 에뮬레이터를 구동시킬 수 있도록 성능을 향상시켰다.

Keywords

References

  1. Y. I. Yoon, B. Kim, "N-Screen Service Standardization Based on Platform Type," KSCI Review, Vol. 20, No. 1, pp. 1-9, June 2012.
  2. Won Joo Lee, Jung Pyo Lee, and Min Tae Kim, "N-Screen Emulator Technology for Multi Platform," KSCI Review, Vol. 20, No. 1, pp. 23-30, June 2012.
  3. http://qt.nokia.com/
  4. http://www.webkit.org/
  5. http://www.oss.kr/57257
  6. http://trac.webkit.org/wiki/JavaScriptCore#
  7. http://trac.webkit.org/wiki/Drosera#
  8. http://www.webkit.org/perf/sunspider/sunspider.html
  9. http://en.wikipedia.org/wiki/User_agent
  10. http://www.w3.org/TR/css3-mediaqueries/
  11. http://en.wikipedia.org/wiki/X_Window_System
  12. http://www.csd.uwo.ca/staff/magi/doc/vnc/
  13. http://nodejs.org/
  14. http://en.wikipedia.org/wiki/WebSocket

Cited by

  1. 클라우드 컴퓨팅에서 Analytic hierarchy process를 활용한 작업 스케줄링 기법 vol.18, pp.8, 2013, https://doi.org/10.9708/jksci.2013.18.8.009
  2. Windows Azure 기반의 N-스크린 서비스를 위한 실시간 동영상 재생 기법 vol.19, pp.6, 2013, https://doi.org/10.9708/jksci.2014.19.6.001
  3. 클라우드 컴퓨팅에서 N-스크린 서비스를 위한 동영상 트랜스 코딩 기법 vol.19, pp.9, 2013, https://doi.org/10.9708/jksci.2014.19.9.011