References
- 고용남, 이명우. 2011. 독서치료 집단상담 프로그램의 효과에 대한 메타분석. 상담학연구, 12(2): 489-504.(Ko, Yong-Nam and Myung-Woo Lee. 2011. "A Meta-Analysis on the Effectiveness of Group Bibliotherapy." Journal of Counseling, 12(2): 489-504.)
- 김갑선. 2007. 독서치료 관련 학위논문의 연구경향 분석: 1984-2006. 독서문화연구, 6: 153-187.(Kim, Kap Seon. 2007. "Research Trend in the Korean Theses of Bibliotherapy: 1984-2006." Reading Culture Research Institute Journal, 6: 153-187.)
- 김욱준. 1999. 독서요법이 초등학생의 주의력 결핍 과잉행동 감소에 미치는 효과. 석사학위논문. 동아대학교 교육대학원, 교육학과.(Kim, Uk-Jun. 1999. Effects of Bibliotherapy on the Attention Deficit Hyperactivity Disorder of Elementary School Students. M.A. thesis. Dong-A University, Graduate School of Education, Dept. of Education.)
- 김현희 외. 2001. 독서치료. 서울: 학지사.(Kim, Hyun-Hee et al. 2001. Bibliotherapy. Seoul: Hakjisa.)
- 윤인현. 2005. 독서치료에 관한 자료 연구. 독서문화연구, 5: 117-139.(Yoon, In-Hyun. 2005. "A study on the Reference of Bibliotherapy." Reading Culture Research Institute Journal, 5: 117-139.)
- 이명희. 2014. 독서치료 연구의 전공영역별 연구행태 분석. 한국문헌정보학회지, 48(1): 215-235.(Lee, Myeong-Hee. 2014. "An Analysis of Research Behaviors in Bibliotherapy Study among 5 Fields." Journal of Korean Library and Information Society, 48(1): 215-235.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2014.48.1.215
- 인형숙. 2008. 어린이를 위한 독서치료 연구의 국내 동향분석: 2001년-2007년 학위논문을 중심으로. 석사학위논문. 총신대학교 교육대학원, 교육학과.(In, Hyung-Sook. 2008. An Analysis on the Current Trend of Bibliotherapy Study for Young Children in Korea Based on the Research Papers from 2001 to 2007. M.A. thesis. Chongshin University, Graduate School of Education, Dept. of Education.)
- 장원영, 김재준. 1976. 학교도서관을 통한 부적응 학생지도에 관한 실천연구. 경북도협, 3집: 9-22.(Chang, Won-Young and Jae-Jun Kim. 1976. "Counseling for Maladjusted Students Using School Libraries." KyungBuk LA, vol. 3: 9-22.)
- 정수연, 이명규. 2011. 초등학생 독서치료 프로그램 관련 학위논문의 동향분석: 2003-2010. 한국비블리아학회지, 22(3): 317-333.(Jung, Soo-Youn and Myoung-Gyu Lee. 2011. "A Trend Analysis on the Bibliotherapy Program for Elementaiy School Students in Korea: 2003-2010." Journal of the Korean Biblia Society)
- 최선희. 1997. 아동의 자아개념과 인간관계 증진을 위한 독서요법의 효과. 석사학위논문. 경북대학교 교육대학원, 교육학과.(Choi, Sun-Hee. 1997. Effects of Bibliotherapy of Elementary School Children on Social Self- Concepts and Human Relations. M.A. thesis. Kyungpook National University, Graduate School of Education, Dept. of Education.)
- 최태산 외. 2006. 국내 독서치료 연구동향: 독서치료 관련논문을 중심으로 (1988-2005). 놀이치료연구, 9(1): 17-31.(Choi, Tae San et al. 2006. "The Trends of Bibliotherapy Study in Korea: Based on Published Articles about Bibliotherapy (1988-2005)." Korean Journal of Play Therapy, 9(1): 17-31.)
- 한윤옥. 2003. 독서치료를 위한 상황별 독서목록의 기초적 요건에 관한 연구: 상황설정 및 분류체계와 관련하여. 한국문헌정보학회지, 37(1): 5-25.(Han, Yoon-Ok. 2003. "A Study of the Basic Factors of Bibliographic Tool for the Bibliotherapy." Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 37(1): 5-25.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2003.37.1.005
- 황금숙. 2005a. 국내 독서치료 연구동향 분석연구. 한국도서관.정보학회지, 36(1): 117-130.(Hoang, Gum-Sook. 2005a. "An Analytical Study on Research Trends of Bibliotherapy in Korea." Journal of Korean Library and Information Society, 36(1): 117-130.)
- 황금숙. 2005b. 외국 독서치료 연구동향 분석연구. 한국문헌정보학회지, 39(2): 305-320.(Hoang, Gum-Sook. 2005b. "An Analytical Study on Research Trends of Bibliotherapy in Overseas." Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 39(2): 305-320.)
- Pardeck, J. T. 1994. "Using Literature to Help Adolescents Cope with Problems." Adolescence, 29(114): 421-427.
- Robinson, S. 2002. "A Valuable Resource for Children's Nursing Care." Paediatric Nursing, 14(5): 26-31. https://doi.org/10.7748/paed.14.3.26.s24
- Tanrikulu, I. 2011. "Self-Help Books and Bibliotherapy: Reflections for Turkey." Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30: 1862-1866. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.10.361