DOI QR코드

DOI QR Code

A Raster Image Scaling Method focused on Calligraphy

캘리그라피에 특화된 래스터 이미지 확대 방법

  • 안지혜 (숭실대학교 미디어학과) ;
  • 박진호 (숭실대학교 미디어학과)
  • Received : 2015.06.27
  • Accepted : 2015.08.31
  • Published : 2015.09.01

Abstract

Recently, calligraphy has become popular because people focused on emotion. The strokes, dots, swoops, cracks and shading are the calligraphy factors for expressing various emotions such as joy, anger, sorrow, and delight. However, the emotion which is expressed by cracks and shading can be destroyed in the digital work when the calligraphy is used for a variety sizes of prints. Professionals work with high-resolution images which are obtained through the scanner, however normal users should work with low-resolution images taken with the smart phone for calligraphy image editing. We propose a raster image scaling method focused on calligraphy that maintains the emotion with cracks and shading, when normal users use the low-resolution calligraphy images in the digital work. The method recolors aliasing boundary of enlarged rasterized image. When recolored by our method, our method decreases aliasing by using the image gradient method, vivify calligraphy images, and maintains the emotion in cracks and shading by using the alpha value.

사람들이 감성을 중요시하게 되면서 캘리그라피의 활용이 증가하고 있다. 캘리그라피에서는 획, 점, 삐침뿐 아니라 갈라점과 농담(뽑淡)을 동해 희노애락(편感哀樂) 감은 감성을 표현한다. 하지만 캘리그라피를 다양한 크기의 인쇄물에 사용하기 위하여 디지탤 작엽을 할 때 갈라점과 농담은 소실될 수 있어 이들이 표현하는 감성이 사라질 수 있다. 또한 캘리그라피를 사용한 이미지 편집을 위해 전문가는 스캐너를 동해 얻은 높은 해상도의 이미지로 작엽하지만 일반 사용자들은 스마트 폰으로 촬영한 낫은 해상도의 이미지로 작엽한다. 우리는 일반 사용자가 사용하는 해상도가 낫은 캘리그라피 이미지를 다양한 크기의 인쇄물에 사용 가능하고, 갈라점과 농담이 주는 감성을 유지하기 위하여 캘리그라피에 특화된 래스터 이미지를 확대하는 방법을 제안한다. 우리의 방법은 래스터 기반에서 이미지를 확대할 때 문제가 되는 경계를 재 채색한다. 재 채색을 할 때 이미지 그라디언트(Image-gradient)를 사용하여 엘리어싱을 감소시키고 금자 이미지를 더옥 선명하게 하며, alpha 값을 사용하여 붓의 갈라점과 농담이 주는 감성을 유지한다.

Keywords

References

  1. Chenyang Xu and Jerry L. Prince, "Snakes, Shapes, and Gradient Vector Flow", Image Processing, IEEE Transactions on, vol. 7, no. 3, pp. 359-369, Mar 1998. https://doi.org/10.1109/83.661186
  2. Jian Sun, Jiaya Jia, Chi-Keung Tang and Heung-Yeung Shum, "Poisson Matting", ACM Transactions on Graphics - Proceeding of ACM SIGGRAPH 2004, vol. 23, no. 3, pp. 315-321, August 2004.
  3. HaCohen, Yoav, Raanan Fattal, and Dani Lischinski, "Image upsampling via texture hallucination.", Computational Photography (ICCP), 2010 IEEE International Conference on. IEEE, 2010, pp. 1-8, August 2004.
  4. Xian-Ying Li, Tao Ju and Shi-Min Hu, "Cubic Mean Value Coordinates", ACM Transactions on Graphics - SIGGRAPH 2013 Conference Proceddings, vol. 32, no. 4, Article no. 126, July 2013.
  5. Yu-Kum Lai, Shi-Min Hu and Ralph R. Martin, "Automatic and Topology-Preserving Gradient Mesh Generation for Image Vectorization", ACM Transactions on Graphics - Proceedings of ACM SIGGRAPH 2009, vol. 28, no. 3, Article no. 85, August 2009.
  6. Alexandrina Orzan, Adrien Bousseau, Pascal Barla, Holger Winnemoller, Joelle Thollot and David Salesin, "Diffusion Curves : A Vector Representation for Smooth-Shaded Images", Communication of the ACM, vol. 56, no. 7, pp. 101-108, July 2013. https://doi.org/10.1145/2483852.2483873

Cited by

  1. 입자 패치 기반 가상 연필 및 에어브러시 가시화 알고리즘 vol.24, pp.3, 2018, https://doi.org/10.15701/kcgs.2018.24.3.101