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Development of Customized 3D Characters for Growth Management and Prediction of Adolescents Using Big Data

빅데이터를 활용한 청소년 성장관리와 예측을 위한 맞춤형 3D 캐릭터 개발 연구

  • Received : 2017.11.13
  • Accepted : 2018.01.03
  • Published : 2018.01.28

Abstract

Today, the integration of the rapid development of ICT and the smart devices moves our lives quickly into an online community environment through not only quick and easy information search but also various social media. Accordingly, individual activities in the smart media environment are pouring out vast quantities of data in many fields, accumulating a tremendous amount of data. The everyday data of individuals is reproducing different values from the previous ones, while suggesting new customized services that utilize them in various fields. Recently, big data utilization has attracted a great attention in the field of healthcare. Especially, development of healthcare service linked with mobile is expected to bring a new paradigm in this field. In this study, creation of a 3D avatar character model as a means to transfer information to individuals more efficiently is proposed in the development of mobile customized service for health promotion and growth prediction of children and adolescents, at the same time, an effective visual expression method to have a sense of immersion and unity is searched.

오늘날 ICT기술의 급속한 발전과 스마트 기기의 결합은 쉽고 빠른 정보 검색 뿐 아니라 다양한 소셜 미디어를 통해 우리의 삶을 온라인 커뮤니티 환경 속으로 빠르게 이동시키고 있다. 이러한 스마트 미디어 환경에서 개인의 활동이 다방면에서 방대한 데이터로 축적되면서, 일상의 데이터는 이전과는 다른 가치를 재생산하며 여러 분야에서 이를 활용한 새로운 맞춤형 서비스로 제공되고 있다. 근래 들어 보건의료 영역에서도 빅데이터의 활용도가 크게 주목 받고 있는 가운데, 특히 빅데이터와 모바일이 연결된 헬스케어 서비스 개발은 이 분야에 새로운 패러다임을 가져올 것으로 기대하고 있다. 따라서 본 연구에서는 빅데이터를 활용한 아동 및 청소년의 성장 예측 모바일 맞춤형 서비스 개발을 위하여 개인에게 제공되는 정보를 효율적으로 전달하기 위한 방안으로 3D 아바타 캐릭터 모델 제작을 제안하고, 사용자가 캐릭터에 몰입과 일체감을 가질 수 있도록 효과적인 시각적 표현 방법을 모색하고자 한다.

Keywords

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