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A Study on Encouragement Strategy of Electronic Commerce through Clothing Industry

의류산업을 통한 전자상거래 활성화 전략 방안 연구

  • 이현창 (원광대학교 정보과학연구소, 정보전자상거래학부) ;
  • 진찬용 (원광대학교 정보과학연구소, 정보전자상거래학부) ;
  • 신성윤 (군산대학교 컴퓨터정보공학과)
  • Received : 2011.10.28
  • Accepted : 2011.10.28
  • Published : 2011.11.30

Abstract

E-commerce is a kind of trade type between buyers and sellers rely on computer networks. Carried out according to certain standards of various business activities. e-commerce is based on modern information technology and network technology, financial electronic collection, management, information technology, business and trade information networks into one, aimed at logistics, capital flow and information flow of harmony and unity of the new trade, trade activities of the entire process, electronic, networking and digital. E-commerce has brought to the traditional ways of trading a huge impact, led to changes in economic structures, is a business revolution in the way and is recognized internationally as the 21st century is an important driver of economic development compared to current traditional companies. In this material, we first consider the current problem, analyze particular characteristics of clothing shopping mall to increase the purchasing power of customer. For these reasons, we describe the process for building the clothing site.

전자상거래는 판매자와 구매자간 인터넷으로 거래가 이루어지는 형태이다. 전자상거래를 기반으로 현대 정보기술 및 네트워크 기술, 금융 전자 수집, 관리, 정보 기술, 비즈니스 및 전체 무역 정보 네트워크가 용합되어지고 있다. 무역 활동의 과정가운데 전자화, 네트워킹 및 디지털화로 물류, 자금 및 정보류 등 새로운 무역이 출현되고 있다. 오늘날 전자상거래는 경제 구조를 변경하고 있으며, 21세기의 경제 발전의 중요한 추진력이 되고 있다. 이에 본 연구에서는 온라인 쇼핑물의 차별화된 특징을 분석하고 구축함으로써 고객 구매력 증진을 목표로 한다. 이를 위해 업무 프로세스의 차별화된 기획 및 구현된 여성사이트 개발에 필요한 과정을 중심으로 의류 사이트를 중심으로 전자상거래 구축, 작용에 관해 기술하였다.

Keywords

References

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